2012, this is my year.

2012. Shit har verkliget börjat bra. Hästarna går super! Vunnit 3 av 4 starter!  Med tanke på hur hemskt 2011 var så är det 100% rätt att jag ska få lite med mej nu också. Drog igenom för mycket skit 2011. Med kompisar som vissa svikit mej för hårt. Jag sagt till dom att NU är det din SISTA chans. Och det är inte bara till en. Och dom har tagit det! Dom som inte gjort det är poff pang out! Och dom som tagit det står tätt intill min sida! Även dom som inte jag behövt säga åt står precis brevid mej.
Och när det gäller hästarna känns allt så rätt nu. Jag har tänkt ett tag nu att efter sommaren slutar jag på Thomas, för att jag ska få mer tid till annat och han är den som ligger ytterst. Zelma som jag haft kortast tid ligger närmst. Men jag känner att varför ska jag sluta? När han drar upp mitt självförtroende till stjärnorna. Känner ingen vist med det. Och jag tycker verkligen om honom. Så de e nästan klart att han får stanna i mitt liv även efter sommaren. Om inget oväntat händer.
Skolan finns inte i mitt liv. Den är någon annan stans. Den är inte välkommen längre. Den är för skit. Men jag ska göra det som behövs. Inte mer.

Och under våren som kommer väntar så mycket nytt. Ska ut och tävla med Nisse som jag ser fram emot något enormt. Har än så länge suttit på Calypso i skritt och jag ser verkligen fram emot att följa hennes utveckling och i höst ska hon börja hoppa Clear rounder. Och tiden. Att jag inte ska ha tid med 4 hästar, kompisar, skolan och ändå ha lite egen tid. Säger bara fuck. Låter tiden rulla. Tar allt som det kommer. Klart jag hinner? Vissa dagar har jag ju ingen häst så ser inte varför jag inte skulle hinna?



emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0