Igår.

Hejsan, igår så red jag först Zelma med alla dom som elin nämde tidigare, hon var lugn och jag jobbade henne bara i en låg form för attt hn skulle slappna av vilket hon gjorde.  Sen skrittade vi ut och hon var super lugn. SEn red jag och elin ut på Thomas & Happy, asså. vi har svårt att ta det lungt... ;) Sen red jag Nisse :) och emellan det hann vi åka till glada, där jag fick med mej ett schockemöhle schabrak hem och ett kingsland tröja och sen donken.

Idag red jag barbacka på Zelma, först ut och det ända hon gjorde var att resa sej lite på bakbenen och göra ett skutt fram, haha sööt. Sen när vi gick in i paddocken var hon sur och bråkig i munnen, det märktes att hon var trött, hon har stått och skrikit hela natten efter Zvante som för första gången sov i andra stallet.  Sen till dagen hädelse.

vi skulla ta ut hästarna och beta dom, Zvante är inte lugn och lite senare börjar han resa sej, och han reser sej högt och slår med frambenen ihopp om att få en träff, så jag tog honom och gick på honom och sen släpade jag in en motvillig 1-åring in i stallet, han iprinsig satt ner och när jag sa åt honom att gå reste han sej, riktigt dum. Men fick in honom tillslut och då får Zelma flipp. Och så skulle mamma ta in henne också, då börjar hon hoppa och resa sej, så jag vart tvungen att springa ut och hämta henne också. Det gick inte att gå in till någon av hästarna så dom fick stå och skrika medans jag tog en fika haha chillarN! Men tillslut tog jag ut Zvante och så fick dom gå ut i hagen.

Nu ska jag slappa ett tag sen får vi se vad som händer. ciao.


igår var dom lite mer fridfulla... ;)

emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0