Nosa på piruetter i galopp.

Det här en övning som jag ofta kör och som är väldigt rolig. Innan jag börjar så brukar jag köra galopp-halt-galopp-halt några gånger för att få Happy på tårna. Efter det går jag in på en volt som jag successivt minskar mer och mer. Till slut så är volten så liten så att det nästan blir som en liten piruett. Då gäller det att verkligen vara med, med ytterskänkeln så att hästen orkar. För att den här övningen ska fungera så gäller det också att man ser till att hästen har ordentlig energi i galoppen. Det här är väldigt lösgörande och riktigt roligt. Ibland när det blir riktigt bra så får man känslan av att man gör en liten piruett. Ska träna lite på det idag så om jag hittar någon som kan filma så får ni film :)
Bild från: Hippson.se

Kommentarer
Postat av: Agnes

Hej Elin! Skulle du kunna göra mer videobloggar? Och kan du/ni göra mer bloggtävlingaar?:)



kram!<3



Hej emma jag har två frågor till dig!:) Skulle du kunna göra en header till mig? Och kan ni ha vecakns bloggtävling någon gång?:D



kram!<3

2012-04-12 @ 17:09:35
URL: http://agneshagelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0