Nearly Red

Nearly Red eller Nisse som han kallas till vardags är som Thomas född 1994 på Irland.

Nisse började jag sköta sommaren 2011. Hade honom ett par dagar i veckan och lallade mest runt. Tyckte det var coolt att rida en sån stor häst när jag själv var på minimal och det största jag red var en maxad d-ponny och utöver det hade en b-ponny under uppfostran och samtidigt red in en shettis. ah ni fattar.
10 novemeber fick jag hoppa honom för första gången och jag var förvånad över att jag bara behövde styra, och inte banka,dra smacka som den typiska "ponnyryttaren" jag va. Hoppade honom allt oftare och högre. Startade en klubbtävling som blev till två, och vips så skulle jag starta honom lokalt. Men tillbaks till sommaren, jag skulle inte ha Nisse när skolan började och han fick en ny skötare. Jag fortsatte rida honom iallafall konstigt nog och sen flyttade han, vilket iofs var flera månader senare, men i slutet av påsken 2012 flyttade Nisse hem, till gården som han bor på nu. Jag är där och rider honom så fort jag har tid och ska även hjälpa till att rida in ett 4:a årigt sto på gården.

Nisse är en helt otrolig häst och jag tror inte att det finns någon snällare!




emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0