Inställning

Idag fotade jag Sofia och Ior. Det gick super bra för dom idag och jag tänkte ta upp det för det fick mig verkligen att tänka på hur mycket man rider med huvudet. Det var så kul att se att när Sofia hade gramanen på gick han bättre än någonsin, grejen var bara den att den inte var spänd och hon använde den inte alls, fast det visste inte hon om. Jag ville inte säga något för jag ville bara se vad som hände. Ior har ganska mycket underhals och har det svårt att jobba med ryggen och brukar alltid bara gå bra i skritten typ. Idag galopperade han i form utan att bara knäcka av nacken. Bara för att Sofia trodde att hon använde gramanen så gick det trotts allt. Snacka om att det är mycket mentalt med ridningen, man måste verkligen har rätt inställning för så fort man tänker "det här går inte" så är det ju såklart att den inte går.

Det värsta är att jag känner igen mig så väl i situationen för det är samma sak när jag och Happy hoppar. Varje gång jag rider mot ett plank så kan jag rida ordentligt och bra men i mitt huvud tänker jag bara "min häst hoppar inte plank" och så stannar han såklart. Så fort det är något annat hinder så går det galant, men dom där jävla planken. Grejen är det att jag tror inte att det är Happy som är rädd för planken utan det är jag som fått för mig saker som sitter så långt in i huvudet att det är svårt att inte tänka så.
Känner ni igen er?


Kommentarer
Postat av: Natalie

Om jag gör? Otto är rädd för det och det. Det går inte att göra si och så med honom ;) Helt sjukt att en liten tanke kan förstöra allt.

2012-05-03 @ 23:28:32
URL: http://nataliehakkila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0