Seriöst?

Lördag
I lördags red jag som vanligt Happy och Tindra. Hade egentligen tänkt att släppa båda i ridhuset men sen så fick jag reda på att Tindra tydligen inte hade skött sig i veckan så det var bara att sitta upp. Hade jäkligt bråttom då jag skulle till sthlm med Ewe och Olsson vid lunch.

Jag red dressyr barbacka på Happy i paddocken. Hade ingen nosgrimma heller så vi kändes lite som att rida en vildhäst, haha. Vi red lite dressyrprogram och det gick helt okej. Det ramlade dock in mer och mer ekipage i paddocken hela tiden så tillslut var det omöjligt att rida program och då bestämde jag mig för att jag var klar.

Tindra fick först komma ut på en skrittur i skogen och sedan så kände jag på henne lite i paddocken. Hon kicka någon gång i galoppen men annars skötte hon sig galant. Så jag visste inte riktigt var jag skulle göra för att ändra hennes dåliga beteende som hon haft mot andra.

Söndag
Red lektion på morgonen och idag så gjorde jag något oväntat. Jag red Thomas, vi hoppade till och med. Jag har inte ridit han innan ,eller jo typ 10 min men det räknas inte precis. Vi hoppade som sagt och det gick väl helt okej när jag kom in i rytmen. Tror däremot inte att jag kommer vilja hoppa han någon mer gång då jag tyckte att han var ganska tråkig, lite för mycket tuta och köra häst. Men det är tur att vi alla har olika smak på hästar för annars skulle ju alla slåss om samma, eller hur? Fast jag kan faktiskt tänka mig att han är mycket roligare i dressyren :)

Sedan drog jag och Ewe till "ewes stall" och red Monty (en liten c-ponny). Snacka om att dom har gjort ett bra jobb med den där ponnyn. Jag har ju ridit han några gånger innan men inte tyckt det varit så kul då han var så extremt ouppfostrad. Han körde mest sitt eget rejs. Idag gick vi till paddocken och hoppa lite. Ewe hoppa några skutt först och det gick bra. Sen så hoppade jag upp och tog några språng på 80cm och sen gick vi hem. Riktigt fin har han blivit. Coolt att en ponny kan ändras så mycket på så kort tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0