Tävlingen:

LB:0
På framridningen kändes han väldigt fin men jag kände att redan när vi gick in i collecting ringen så dog han lite. Han hade verkligen mycket han fokuserade på, mig var det iallafall inte. Han kolla på lite grejer. Han blev inte rädd men han kolla och jag hade helt enkelt svår att få kontakt med. Jag gjorde ändå de bästa av situationen. Jag är inte nöjd alls med ritten men jag kan ändå inte säga att jag är missnöjd med tanke på att det var våran första riktiga start någonsin.

LB:1
Fixade sporrar till den här klassen. På framridningen kändes han faktiskt fin och han krävde inte så mycket av mig utan jag kunde slappna av mer och åka lite häst. När vi gick in på banan så behöll bi den känslan och nu kolla han inte lika mycket. Någon gång i början kolla han på någon liten solkatt men annars så koncentrerade han sig helt och hållet på mig. Slutade på cirka 56% (måste tillägga att domarn var snål, hehe) och jag är riktigt nöjd. Red ut från banan med ett leende på läpparna och kände att vi gjort vårt bästa trotts några små missar.

Sammanfattning: Riktigt nöjd med tanke på att det var våra första starter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0